Przygody biedronki - scenariusz zajęć otwartych dla rodziców w grupie 6-latków

Przygody biedronki - scenariusz zajęć otwartych dla rodziców w grupie 6-latków
4.0
2 oceny
Oceń

Cele zajęć:

 

I. Cele główne:

 

1. Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych. 
2. Kształtowanie umiejętności dokonywania analizy głoskowej wyrazów.
3. Rozwijanie umiejętności rozpoznawania liter i czytania prostych wyrazów.

 

II. Cele operacyjne:

 

Dziecko:
- słucha wiersza,
- wypowiada się na podany temat,
- czeka na swoją kolej,
- rozwiązuje zagadki,
- odnajduje podany wyraz,
- porównuje ilość elementów za pomocą znaków: =, >, <,
- liczy, przelicza elementy,
- dodaje i odejmuje na konkretach lub na palcach,
- ustala wynik dodawania i odejmowania,
- rozpoznaje cyfry od 0 do 10,
- układa zdania z rozsypanki wyrazowej,
- czyta proste wyrazy i zdania,
- dopasowuje podpis do obrazka,
- uczestniczy w zabawach ruchowych,
- wykonuje pracę plastyczną.


Metody:

 

Słowne: rozmowa, objaśnienia, instrukcje,
Oglądowa: pokaz, obserwacja,
Czynna: zadań stawianych dziecku.

 

Formy pracy:

 

- indywidualna,
- zespołowa,
- grupowa.


Pomoce dydaktyczne: magnetofon, płyta CD, tekst wiersza, plansza z łąką, tekst zagadek, krzyżówka, napisy, obrazki do głoskowania,  rozsypanki wyrazowe, obrazki do zdań, sylwety zwierząt, pisak, folia malarska, dzwoneczki, sylweta biedronki, kropki, czarne i czerwone kartki, klej, nożyczki, ruchome oczka.

Plan zajęć:

1. Powitanie piosenką „Tyle słonka dziś od rana…” (muz. M. Kluza, sł. M. Kluza). Śpiewanie i ilustrowanie piosenki ruchem. 

2. Słuchanie wiersza W. Chotomskiej pt. „Jak biedronka zgubiła kropki?”.

W poniedziałek bardzo rano pierwsza kropka wpadła w siano.
Drugą kropką wiatr we wtorek grał w siatkówkę nad jeziorem.
W środę kos dał swoim dzieciom do zabawy kropkę trzecią.
W czwartek czwarta z siedmiu kropek w świat ruszyła autostopem.
Piąta kropka w piątek rano wpadła w studnię murowaną.
Szóstą kotek wziął w sobotę i nie oddał jej z powrotem.
A ta siódma przy niedzieli spadła w mieście z karuzeli.  
 

3. Rozmowa na temat wiersza. Zachęcenie dzieci do pomocy w odnalezieniu kropek biedronki. Za każdą zabawę otrzymują kropkę dla biedronki.

4. Rozwiązywanie zagadek, wpisywanie rozwiązania zagadki do krzyżówki.

Skaczą po łące, pływają w wodzie .

Z  bocianem żyją w ciągłej niezgodzie. (żabki)
 
Co to za panie mają pasiaste ubranie,

od  nich  słodki miodek na pewno dostaniesz. (pszczoły)
 
Skrzydełka mam jak płatki, choć sam nie jestem kwiatem,

I nad kwiatami w słońcu wesoło fruwam latem. (motyl)
 
To jest takie dziwne zwierzę ,

bo ma tylko jedną nogę.

Własny domek ma na grzbiecie,

kto to jest, na pewno wiecie ? (ślimak)
 
Chociaż są malutkie, bardzo pracowite.

Spotkasz je na łące, bo są ich tysiące. (mrówki)
 
Prawie nic nie widzi

i ma długi ryjek.

W czarnym kubraczku

pod ziemią się kryje. (kret)
 
Dziób czerwony, długie nogi.

Żabki ze strachu schodzą mu z drogi. (bocian)
    
Łatwo zauważysz między listeczkami

jej czerwony płaszczyk z czarnymi kropkami. (biedronka)
 
Znacie takiego małego konika,

który jest zielony,

w trawie sobie cyka? (konik polny)

Widzisz je we dnie,

Twoje uwagi i pomysły

Tagi