W ramach naszej witryny używamy plików cookies, aby zapewnić świadczenie usług na najwyższym poziomie. Jeśli będziesz kontynuować, uznamy, że zgadzasz się na korzystanie z plików cookies na naszej stronie. Możesz w każdej chwili dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies w swojej przeglądarce internetowej. Kliknij po więcej szczegółów. AKCEPTUJĘ

Scenariusz zajęć: Tajemniczy świat roślin. Cuda i dziwy, czyli zabawy z kolorami - strona 2

 

  • Dzieci z jasnozielonymi listkami siadają do stołów z farbami, dzieci z ciemnozielonymi do stołów z tuszami. Stoły oznaczone są jasno- i ciemnozielonymi listkami.
  • Worek z wiankami powinien być pięknie ozdobiony, list od Księżniczki kwiatów również.
  • Duże wrażenie robi wniesienie worka przez osobę trzecią, w trakcie zajęć.
  • Do pojemników na tusz wlewamy odrobinę wody, by otrzymać mniej nasycony roztwór. Każde dziecko powinno mieć kilka pojemników małych i jeden duży (do płukania).
  • Farby wyciskamy na deskę - łatwiej mieszać kolory.
  • Dla dzieci, które skończą wcześniej czarowanie, należy przygotować dodatkowe, zastępcze zadanie, by się nie nudziły.
  • W zasięgu ręki każdego dziecka powinny leżeć ściereczki (mokre chusteczki).
  • Po zakończeniu czarowania dzieci próbują określić, barwy, jakie otrzymały, z jakich kolorów.
  • Należy zwrócić uwagę dzieci na różnice w wyglądzie barw otrzymanych
  • w wyniku łączenia tuszu i farb - próby określenia różnic.
  • Odstawienie tacek z otrzymanymi roztworami do kącika badawczego, które zostaną wykorzystane do samodzielnych prac plastycznych.

10. Wnioski:

 

Kolory: żółty, niebieski, czerwony - to kolory podstawowe. W wyniku ich łączenia otrzymujemy barwy pochodne. Barwy otrzymane z tuszu są półprzeźroczyste, a z farb - dobrze kryjące. Różne są też odcienie otrzymywanych barw.


Autor: Krystyna Madera

Twoje uwagi i pomysły

Tagi