Scenariusz zajęć: Tajemniczy świat roślin. Cuda i dziwy, czyli zabawy z kolorami - strona 2
- Dzieci z jasnozielonymi listkami siadają do stołów z farbami, dzieci z ciemnozielonymi do stołów z tuszami. Stoły oznaczone są jasno- i ciemnozielonymi listkami.
- Worek z wiankami powinien być pięknie ozdobiony, list od Księżniczki kwiatów również.
- Duże wrażenie robi wniesienie worka przez osobę trzecią, w trakcie zajęć.
- Do pojemników na tusz wlewamy odrobinę wody, by otrzymać mniej nasycony roztwór. Każde dziecko powinno mieć kilka pojemników małych i jeden duży (do płukania).
- Farby wyciskamy na deskę - łatwiej mieszać kolory.
- Dla dzieci, które skończą wcześniej czarowanie, należy przygotować dodatkowe, zastępcze zadanie, by się nie nudziły.
- W zasięgu ręki każdego dziecka powinny leżeć ściereczki (mokre chusteczki).
- Po zakończeniu czarowania dzieci próbują określić, barwy, jakie otrzymały, z jakich kolorów.
- Należy zwrócić uwagę dzieci na różnice w wyglądzie barw otrzymanych
- w wyniku łączenia tuszu i farb - próby określenia różnic.
- Odstawienie tacek z otrzymanymi roztworami do kącika badawczego, które zostaną wykorzystane do samodzielnych prac plastycznych.
10. Wnioski:
Kolory: żółty, niebieski, czerwony - to kolory podstawowe. W wyniku ich łączenia otrzymujemy barwy pochodne. Barwy otrzymane z tuszu są półprzeźroczyste, a z farb - dobrze kryjące. Różne są też odcienie otrzymywanych barw.
Autor: Krystyna Madera