Jestem dobrze wychowanym przedszkolakiem
Przedszkole przede wszystkim wychowuje swoich małych podopiecznych kształtując ich wolę w radosnej i pozytywnej atmosferze. Zwracamy więc taką samą uwagę na kształtowanie nawyków i postaw jak na osiąganie wyników dydaktycznych, które są jedynie jednym z elementów procesu kształcenia i jego konsekwencją, a nie celem.
Naszym celem zatem jest:
a) rozwijanie w dziecku dobrych nawyków w dziedzinie:
- higieny (myje ręce przed i po posiłku, dba o swój wygląd)
- odżywiania (spożywa posiłki o określonych porach, posługuje się prawidłowo sztućcami)
- porządku (sprząta zabawki po zakończeniu zabawy, odnosi talerz po spożytym posiłku, jest punktualny)
- posłuszeństwa (spełniać prośbę od razu, bez ociągania się i marudzenia, bycie posłusznym)
- hojności (dzieli się swoimi rzeczami z innymi)
- szczerości (akceptowanie każdego takim jakim jest, opowiada rodzicom co wydarzyło się w przedszkolu)
- uprzejmości (używa zwrotów grzecznościowych, stara się mówić innym miłe rzeczy),
b) przekazanie dziecku pozytywnych wartości i wykształcenie w nim cnót:
- męstwa (jeśli mi się coś nie udaje, nie zniechęcam się)
- roztropności (wiem jak osiągnąć to czego pragnę)
- sprawiedliwości (znam granice swojej wolności)
- pracowitości (praca mnie uszlachetnia, zmienia mnie i otoczenie)
- mądrości (wiem co jest dla mnie dobre)
- wytrwałości (umiem konsekwentnie dążyć do celu)
- miłości siebie samego (znam siebie i swoje miejsce na świecie)
- miłości innych (znam miejsce innych i je szanuję)
- pokory (jeśli odnoszę sukces, to wiem, że zawdzięczam to nie tylko sobie)
KOTRAKT DOBREGO PRZEDSZKOLAKA
- myje ręce przed i po posiłku, dba o swój wygląd,
- spożywa posiłki o określonych porach, posługuje się prawidłowo sztućcami
- sprząta zabawki po zakończeniu zabawy, odnosi talerz po spożytym posiłku, jest punktualny,
- spełnić prośbę od razu, bez ociągania się i marudzenia,
- bycie posłusznym,
- dzieli się swoimi rzeczami z innymi,
- akceptowanie każdego takim jakim jest, opowiada rodzicom co wydarzyło się w przedszkolu,używa zwrotów grzecznościowych, stara się mówić innym miłe rzeczy,jeśli mi się coś nie udaje, nie zniechęcam się,
- wiem jak osiągnąć to czego pragnę,
- znam granice swojej wolności,
- praca mnie uszlachetnia, zmienia mnie i otoczenie,
- wiem co jest dla mnie dobre,
- umiem konsekwentnie dążyć do celu,
- znam siebie i swoje miejsce na świecie,
- miłości innych (znam miejsce innych i je szanuję,
- pokory (jeśli odnoszę sukces, to wiem, że zawdzięczam to nie tylko sobie.
NAUCZYCIEL WYCHOWAWCA
Rodzice są najważniejszym wzorem dla dziecka, nikt nie może ich zastąpić, jednak dobry nauczyciel może wspierać proces wychowawczy dziecka. Pierwszym kołem napędowym PRZEDSZKOOLA jest właśnie NAUCZYCIEL, który:
- realizuje program edukacyjny
- tworzy domową, serdeczną atmosferę
- jest konsekwentny i wymaga od dziecka
- swoją postawą i zachowaniem pomaga dziecku nabywać dobre nawyki
- pomaga dziecku w zdobywaniu poczucia własnej wartości
- przekazuje dziecku pozytywne wartości i rozwija w nim cnoty
- współpracuje z rodzicami i kontynuuje zadania-cele zapoczątkowane w domu rodzinnym
- ustawicznie podnosi swoje kwalifikacje
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
Najlepsze rezultaty wychowawcze i edukacyjne możemy osiągać tylko wtedy kiedy rodzice znają, akceptują i przestrzegają zasady obowiązujące w przedszkolu, a także współpracują z nauczycielem kontynuując je w domu rodzinnym. Dla każdego dziecka opracowujemy teczki umiejętności dziecka. Dlatego rodzice spotykają się z nauczycielem prowadzącym dziecko, konfrontują swoje spostrzeżenia i realizują wspólnie wytyczone zadania. Jest to spersonalizowane podejście do dziecka (dziecko ma swojego opiekuna) Ponadto umożliwiamy rodzicom uczestniczenie w różnego rodzaju zajęciach , warsztatach spotkaniach, które wspomagają procesy wychowawcze i pomagają najefektywniej i najlepiej wypełniać swoją życiową misję.
CZYTANIE BAJEK
W grupie WITAMINKI często opowiadamy, czytamy i przedstawiamy dzieciom bajki. Wiemy jak ważną funkcję spełnia bajka w życiu małego dziecka. Słuchając opowieści, a także współtworząc je dziecko przeżywa w swojej wyobraźni różne sytuacje, z którymi być może zetknie się w przyszłości w życiu. Bajki to pomoc w samodzielnym i twórczym sposobie radzenia sobie w świecie. Wymyślane i tworzone na potrzebę chwili niejednokrotnie pomagają nie tylko dzieciom, ale i dorosłym. Pozwalają wejść w świat dziecięcych marzeń, zrozumieć się wzajemnie, by potem razem przeżywać smutki i radości bohaterów, czując łączącą ich więź.
Cele i zadania przedszkola "Krasnal":
Pracujemy z dziećmi w wieku od 2 do 6 lat, które są swoistymi indywidualnościami z których każda jest specyficzną jednością psycho-fizyczno-duchową, dla której jej własne różnorodne działanie dostarczające doświadczeń jest podstawą rozwoju.<BR<P< warunkach. się zmieniających dynamicznie w funkcjonować dziecku pozwoli realizacja których cele, sobie stawiamy świata, współczesnego strony ze wyzwań dziecko czekających świadomość mając samodoskonalenia, i rozwoju jego wspieranie jako dziecka małego edukacyjny proces Rozumiejąc>
Uczymy dzieci:
- Budowania "obrazu siebie" w relacjach Ja i Ty-Wy, Ja-To przez stwarzanie odpowiednich warunków.
- Stwarzanie sytuacji edukacyjnych usprawniających biegłość w budowaniu i posługiwaniu się znakiem - słowem, gestem, liczbą, barwą w poznaniu i zmienianiu siebie i świata.
- Kształtowanie umiejętności i elementarnych zdolności dynamicznego przystosowania dziecka do otaczającej je rzeczywistości - bliższej i dalszej.
- Wprowadzanie dziecka w świat wartości i postaw pozytywnych w otwartym, twórczym (na miarę dziecka) funkcjonowaniu w grupie.
Zadaniem edukacyjnym Naszego Przedszkola jest:
- Tworzenie więzi uczuciowej z rodziną i środowiskiem, w którym dziecko dorasta.
- Rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia i współdziałania z rówieśnikami i najbliższym środowiskiem oraz umiejetności polubownego rozwiązywania spraw konfliktowych i dochodzenia do kompromisu.
- Kształtowanie podstawowych powinności moralnych:
- życzliwości
- tolerancji
- sprawiedliwości
- uczciwości
- odpowiedzialności
- Rozwijanie dbałości o własne zdrowie i higienę osobistą.
- Wdrażanie do rozpoznawania sytuacji zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu oraz wyrabianie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
- Wyrabianie sprawności i zwinności ruchowej oraz umiejętności reagowania na umówione sygnały, dotyczące różnych sposobów zachowań i ustawień w zabawach, grach i ćwiczeniach gimnastycznych.
- Ukazywanie piękna przyrody
- Zapewnienie doświadczeń do nabywania umiejętności słuchania i mówienia.
- Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia i zdobywania orientacji w zakresie podstawowych pojęć matematycznych związanych z orientacją w przestrzeni, figurami geometrycznymi, cechami jakościowymi przedmiotów i zjawisk, zbiorami, ciężarem, pojemnością i czasem.
- Tworzenie warunków do wyrażania za pomocą różnej ekspresji plastycznej własnych emocji, przeżyć, zaobserwowanych zjawisk oraz nabywanie umiejętności posługiwania się narzędziami i materiałami niezbędnymi do tej twórczości.
- Kształtowanie wrażliwości muzycznej poprzez słuchanie, śpiewanie, rozpoznawanie i odtwarzanie piosenek, muzyki, brzmienia instrumentów oraz uczestniczenie w zabawach rytmicznych przy muzyce.
Autor: Małgorzata Gajewska – Banach
Skomentuj
Tagi
- zajęcia w przedszkolu
- zajęcia dla przedszkolaków
- zajęcia dydaktyczne w przedszkolu
- zabawy dydaktyczne w przedszkolu
- wychowanie przedszkolne
- zajęcia dla dzieci
- dobre wychowanie dziecka
- wychowanie dzieci
- zabawy dydaktyczne dla dzieci
- zajęcia dla dzieci w przedszkolu
- dobre wychowanie dzieci
- ciekawe zajęcia dla dzieci
- wychowanie przedszkolaka