W ramach naszej witryny używamy plików cookies, aby zapewnić świadczenie usług na najwyższym poziomie. Jeśli będziesz kontynuować, uznamy, że zgadzasz się na korzystanie z plików cookies na naszej stronie. Możesz w każdej chwili dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies w swojej przeglądarce internetowej. Kliknij po więcej szczegółów. AKCEPTUJĘ

„Prawa, lewa, lewa, prawa - to wspaniała jest zabawa!” - scenariusz zajęć

„Prawa, lewa, lewa, prawa - to wspaniała jest zabawa!” - scenariusz zajęć
3.1
7 ocen
Oceń

Cel główny:

wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną.

Cele operacyjne ( dziecko):
- rozróżnia prawą i lewą stronę ciała,
- określa kierunki i ustala położenie obiektów w stosunku do własnej osoby,
- liczy obiekty i rozróżnia błędne liczenie od poprawnego.

Pomoce:
-  pani Wiosna, pani Zima, dzieci,
- ilustracje: żaba, bocian, tulipan, motyl,
- napisy do globalnego czytania,
- sylwety motyli dla każdego dziecka,
- plansze z łąką.

 

Metody:
- słowna,
- problemowa,
- dr Ireny Majchrzak,
- praktyczna.

Forma zajęć:
- grupowa,
- indywidualna,
- zespołowa.

Przebieg zajęcia:

1. Przywitanie się z dziećmi po wysłuchaniu wierszyka „Prawa strona ciała”.

 

2. Zaznaczenie prawej ręki dzieci kolorowymi frotkami.

 

3. Określenie przez dzieci, kto siedzi po ich prawej, a kto po lewej stronie.

 

4. Przedstawienie słonika – matematyka, który chce się nauczyć liczyć oraz określać prawą i lewą stronę ciała.

 

5. Ułożenie przez dzieci kartoników z kropkami wg polecenia nauczyciela, część dzieci  od najmniejszej do największej ilości kropek, część dzieci odwrotnie. Zwrócenie uwagi na układanie od lewej strony.

 

6. Zabranie przez nauczyciela jednego z kartoników, ustalenie przez dzieci jakiego kartonika brakuje, z jaką ilością kropek.

 

7. Ustawienie się dzieci wg polecenia nauczyciela, określenie przez dzieci starsze z  której strony nauczyciela stoją.

 

8. Zabawa ruchowa „Prawa ręka, lewa noga” - dzieci na przerwę w muzyce odszukują sylwetę prawej, lewej dłoni lub stopy.

 

9. Błędne  przeliczanie przez maskotkę sylwet słoni, dostrzeżenie przez dzieci błędów w liczeniu. Zaprezentowanie poprawnego liczenia.

 

10. Zabranie przez dzieci słonia ze swoim imieniem, układanie słonia wg poleceń nauczyciela: z przodu, z tyłu, z prawej strony, z lewej strony. Określenie, w którą stronę patrzy słoń.

 

11. Rysunek pod dyktando. Dzieci przyklejają i rysują na kartce wg poleceń nauczyciela, po wcześniejszym określeniu krawędzi oraz rogów kartki. Dzieci młodsze dostają kartki z zaznaczoną literami  prawą i lewą stroną.

 

12. Określanie przez wybrane dzieci miejsca elementów na rysunku.

 

13. Dzieci, którym podobały się zajęcia rysują na słoneczku uśmiechniętą minkę. Komu zajęcia się nie podobały - smutną.

 

14. Podziękowanie  dzieciom za pracę, odłożenie prac na biurku.

 

 

Autor:  Joanna Wesołowska

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi