W ramach naszej witryny używamy plików cookies, aby zapewnić świadczenie usług na najwyższym poziomie. Jeśli będziesz kontynuować, uznamy, że zgadzasz się na korzystanie z plików cookies na naszej stronie. Możesz w każdej chwili dokonać zmiany ustawień dotyczących plików cookies w swojej przeglądarce internetowej. Kliknij po więcej szczegółów. AKCEPTUJĘ

My i nasze emocje - scenariusz zajęć dla grupy dzieci 4 i 5 letnich - strona 2

Trzeba zawsze dobrym być
i pamiętać o tym -
dobro zawsze dobrem wróci,
a zło - w zło się obróci.

 

5. Zabawa z wykorzystaniem lusterek „Nasze odbicia”. Dzieci siadają na podłodze, każde z nich ma lusterko. Nauczyciel prosi, aby robiły do lusterka różne miny: pokazywanie miny radosnej, wesołej, uśmiechniętej, smutnej, złej…

 

6. Zabawa „Z jakimi emocjami kojarzą ci się sytuacje przedstawione na rysunkach?” (praca w grupach). Dzieci mówią co przedstawiają obrazki, a później określają jakie emocje wzbudzają w nich przedstawione sytuacje i dopasowują „minkę”.

 

7. Zabawa dydaktyczna „Kostka uczuć” (dzieci siedzą w kole). Dzieci rzucają do siebie kostką. Osoba, która ją otrzyma stara się nazwać konkretną minę na kostce, która jej wypadła po rzucie, a następnie pokazuje tę emocję mimiką twarzy.

 

8. Praca plastyczna „Zamieniamy złość w…”. Dzieci otrzymują kartki papieru i kredki. Nauczyciel prosi, by pomyślały o tym co je złości. Następnie rysują to, co czują. Mogą to być np. kreski, kropki, koła kolorami według nich odpowiednimi. Następnie pozbywają się gniewu - drą kartki na małe kawałki. Dzieci zamieniają złość w coś miłego: z podartych kawałków swojej pracy układają „wydzierankowy kwiat”, „serce”, „chmurkę”, „słoneczko”.

 

9. Podziękowanie za wspólną zabawę.

 

Opracowała: Agata Pusz

Twoje uwagi i pomysły

Tagi